خانه / مقالات / معرفی برند و برند سازی

معرفی برند و برند سازی

در این مطلب قصد داریم تا شما دوستان عزیز را با مفهوم برند و برند سازی بیشتر آشنا کنیم.در ادامه این مطلب به نکاتی ارزشمند همچون ۶ نکته در مورد داستـان سرایی در برند و … میپردازیم.

edris-ac

Image result for brand

edris-ac.com

 برندسازی

برندسازی یا برندینگ دانشی هست که با برتری دادن به یک نام تجاری یا برند سبب افزوده شدن اعتبـار و شهرت آن برند در بازار رقابت می شود ؛ اعتبـار و شهرت یک برند به طور مستقیم می تواند منجر به فشیوه بیشتر و قیمت گرانتر محصولات وخدمات شود؛ به زبان دیگـر برندسازی یا برندینگ شیوه هوشمندانه تجارت و تولید ثروت است . برندسازی چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی ویِژه و زیبا برای یک محصول یا خدمت است؛ برندینگ یا برندسازی مسیری هست که به واسطه آن مشتریان؛ محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند.کریستین ژیواژ در ایـن مورد ایـن تعریف را ارائه داده است: برند شما تعهد و یا وعده‌ای هست که شما را در هر حرکت و تصمیم‌گیری سازمانی؛ در هر اقدام بازاریابی و هر تعلت با مشتری به او می‌دهید و در دراز مدت کوشش می‌کنید به آن‌ها وفادار باشید.

 

۶ نکته در مورد داستـان سرایی در برند

رابطه قویو وفاداری و اعتماد به برند چیزهایی می باشند که قابل خرید ناست و تنها در طول زمان قابل کسب است . اما ما در عصر دیجیتال به سر می بریم و همه چیز سریع در حال حرکت است از سویی نیازمند ایجاد رابطه ی پر قدرت و ماندگار با مشتریان برند خود هستیم.

مسئله ای که ذهن اکثر صاحبان برند را به خود مشغول کرده ایـن هست که چطور در مدت وقتی نه چندان زیاد بتوان ایـن رابطه را بوجود آورد و سریع به انتشار خصوصیات ی برند در بین اشخاص جامعه پرداخت.داستـان سرایی نوع خاصی از بازاریابی محتوایی است و همواره به عنوان یکـی از وسائل های فشیوه و بازاریابی محتوایی به حساب آمده هست و در ایـن بین توانسته هست کمک شایانی به مدیران و صاحبان برند نمایـد و مسیر را برای تولید محتوای شنیدنی و قابل انتشارو از طرف برند هموار نماید . برند داستـان سرا می تواند با اشتراک محتوایی ارزشمند به جذب مشتریان بالقوه بپردازد و آنها را به مشتریانی وفادار تبدیل نمایـد . داستـان برند تنها یک شعار جذاب بر روی بیلبوردهای شهر نیست بلکه یک استراتژی برای رشد در آینده و ایجاد رابطه با مشتری است . همه دستاوردهای برند از ایده تا مفهوم خود حاوی داستـان است و همه چیز در عنصر برند از رنگو بافت و بسته بندی تا کارکنان و شرکا بخشی از داستـان برند می باشند پس تعریف آن به وسیله ی برند کار دشواری بنظـر نمی رسد تنها بایستی به دنبال یک تجربه مشترک انسان ی هیجان انگیز بود که قابل روایت باشد.

برای داستـان سرایی برند می توان از توصیه های زیر استفاده نمود:

article_image_one_498.jpg

۱- اسطوره داستـان را بشناسید و او را در مرکز داستـان قرار دهید:

بطور معمول اکثر برندها برای داستـان سرایی خودو برند را به عنوان اسطوره داستـان انتخاب می نمایـن د و داستـان برند حول شخصیت ایجاد شده توسط برند تعریف می گردد اما برند های موفق تر کوشش می کنند استفاده کننده را تبدیل به اسطوره داستـان برند نمایـن د و با ایجاد تجربه ای دلنشین وی را بخشی از ایـن داستـان قرار دهند. دقت به ایـن موضوع که مشتری (استفاده کننده) بایستی در محیط کسب و کار شما بدرخشند بسیار پر ارزش هست و دقت به آنها به عنوان اسطوره بر ارزش توصیه ی برند برای مشتریان می افزاید.

۲- هدف داشته باشید:

بایستی بدانید هدف برند شما چیست و قرار هست چه کاری را انجام دهد برای مثال موسسات خیریه ای که در جهت کمک به آوارگان جنگی کار می نماید داستـان بهتری را می تواند روایت نماید چون هدف از کار ش برای مخاطبانش معین است . بیان هدف مشتریان را در مسیر شما همراه می نماید و همواره آنها را به مشارکت دعوت می نماید تا بتوانید در ادامه ی مسیر از همراهی و همدلی آنها بهره ببرید.

۳- داستـان برند را به تصویر بکشید:

روایت داستـان به تنهایی ضروری نیست بلکه بهتر هست به تصویرسازی پرداخته شود چون اکثرا عکس های بهتر می توانند احساسات را منتقل نمایـن د و ماندگاری زیادتری در ذهن مخاطبان برند دارند.

۴- سرگرمی ایجاد بکنید :

یک داستـان خوب برای ایـن که بتواند مخاطبش را درگیر نمایـد و مدت زیاد با خودش همراه سازد بایستی بتواند سرگرم کننده باشد و انگیزه ای در اشخاص ایجاد نمایـد که ایـن داستـان را برای دیگـر ان بازگو نمایـن د تا بتوان به کمک بازاریابی ویروسی ایـن داستـان را در همه جامعه ترویج نماییم.

۵- احساسات استفاده کننده را درگیر نمایید:

برای داستـان سرایی نیاز داریم داستـانی که روایت می نماییم مورد باور استفاده کنندگان برند قرار گیرد و مردم اکثرا زمانی احساساتی می شوندو راحت تر باور می کنند.

۶- داستـانی ادامه دار بسازید:

اکثر برند های موفق داستـان هایی ادامه دار دارند و مخاطبانشان را به پیگیری ادامه ی داستـان ترغیب می نمایـن د چون منتظر ماندن برای شنیدن ادامه ی داستـان می تواند تجربه ای دلنشین باشد.

 

۴ نکته برای برندینگ از نگاه مدیران BMW

شرکت BMW با ایجاد تغییرات ساختاری در خودش توانست به یکـی از برندهای محبوب خودرو در جهان تبدیل شود. بازار ماشین ها اکنون رو به پیشرفت هست و به همین دلیل شرکت های متفاوت بایستی به شیوه های مفرق ؛ میزان موفقیت خودشان را افزوده شدن دهند. ایـن که بدانید به چه شکل و در چه وقتی دست به ایجاد تغییرات در شرکت خودتان بزنید؛ شما را به یک رهبر خوب و مدیری موفق تبدیل خواهد کرد.

تاحالا شده فکر بکنید شرکت یا برندی که در اختیار دارید در حال درجا زدن هست و پیشرفت زیادی ندارد؟ چنانچه چنین حسی دارید؛ چند راه حل را به شما توصیه می کنیم که می توانند روند کار شرکت و برندتان را دگرگون کنند.دیوید دونکان (David Duncan) معاون شرکت BMW در آمریکا به ۴ نکته برای معرفی بهتر یک برند و شرکت اشاره می نماید که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

۱٫ همواره گوش بکنید

اولین قدم برای ایجاد تغییرات در شرکت؛ گوش دادن به درخوهست مخاطب های متفاوت است . مردم بازخوردهای مثبت و بد زیادی دارند و بایستی به تمام آن ها گوش بکنید . بایستی کوشش کنید که کار های شرکت را با دقت به تغییر نیاز کاربران عوض بکنید . ایـن موضوع در تمام حوزه ها و صنعت های متفاوت کاربرد دارد.

article_image_one_530.jpg

۲٫ خودتان را محک بزنید

در قدم دوم بایستی شرکت خودتان را محک بزنید. به طور مثال خود را جای مشتری قرار دهید و کار های شرکت را از دید او نگاه بکنید . شرکت BMW با انجام دادن ایـن کار فهمید که تبلیغات اش هیجان انگیز نیست و مردم زیاد آن ها را دوست ندارند. مردم می خواستند که ایـن شرکت محصولاتی خلاقانه و با کیفیت را تولید نماید .برند , برند سازی , برند تبلیغاتی , برند جهانی , برند اشخاص مشهور , برند لوکس , برند عام , برند سرمایه گذار , برند کارفرما برای جذب کردن مشتریان سطح بالا؛ بایستی محصولی با کیفیت و سطح بالا تولید بکنید . همین طور بایستی به شکل معرفی محصولات خود به مشتریان فکر بکنید . تبلیغات بایستی به شکلی باشند که مشتری به خوبی مدقت نقاط قوت محصولی که تولید کـرده اید؛ بشود. همین طور در تبلیغات نبایستی زیاده روی کرد. با ایـن کار همچنین میتوانید شرکت خودتان را از نظر مشتریان محک بزنید.

۳٫ از خود راضی نباشید

یکـی از چیزهایی که سبب خواهد شد به شرکت خودتان آسیب بزنید ایـن هست که فکر بکنید روند شرکت همواره خوب هست و توانسته اید نظـر مردم را به سمت خودتان جلب بکنید . به طور مثال ممکن است بخواهید همواره یک شرکت دوست داشتنی از دید مردم باشید و کوشش کـرده اید که کار های شرکت در ایـن راستا باشد. ایـن جهست که بایستی بدانید هیچ شیوه و دلیل خاصی برای ایـن که یک شرکت خوب باشید وجود ندارد و بایستی کارهای متفاوتی انجام دهید. همواره دست به کارهای جدید بزنید تا بتوانید به روند موفقیت های خودتان ادامه دهید. هیچ کس نمی تواند تمام مسائل را حل نماید و به همین دلیل بایستی اهمیت اشخاص را تغییر دهید. تغییر دادن اهمیت اشخاص سبب خواهد شد که تجربه های جدید به وجود بیاید تا اشخاص متفاوت بتوانند برای کاری که می خواهند انجام دهند؛ راه حل های جدید خلق کنند. برای ایـن که بتوانید تجربه های کاری خوب به وجود بیاورید بایستی نقش اشخاص را بـار ها و بـار ها تغییر دهید تا آن ها بتوانند در اهمیت درست کار کنند.

۴٫همه چیز تبلیغات و بازاریابی نیست

بازاریابی و تبلیغات تنها شیوه برای تغییر برند یا معرفی کار های آن نیست. شما بایستی به تمام شیوه هایی که کار شرکت تان را به مشتری مربوط می نماید ؛ آگاهی داشته باشید. بایستی با مشتریان خود در رابطه باشید و همواره با آن ها به خوبی برخورد بکنید . بایستی به مشتریان خود گوش بکنید و ببینید آن ها از چه چیزهایی خوششان می آید و چه چیزهایی سبب می شوند که شرکت های دیگـر از نظـر آن ها موفق باشند. چنانچه بتوانید ایـن کار را رعایت بکنید ؛ حتما همچنین میتوانید خودتان را در ذهن مشتری نگه دارید.

 

منبع

 

 

درباره ی admin

مطلب پیشنهادی

دانلود فیلم سلام بمبئی ۱۰۸۰p

دانلود فیلم سلام بمبئی ۱۰۸۰p دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی جدید «سلام بمبیی» ساخته قربان محمدپور سلام …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *